Glad advent!

Julen kan kännas kommersiellt och slit och släng men, jag tänker visa bra uppskattade/hållbara/eko tips. 

Att ge till välgörenhet är bra men, inte så kul och uppskattande för den som får det. En sådan present ska verkligen ges till rätt person. Skänka pengar tycker jag är något man gör själv inte något andra ska tvinga på en.

För mig är presenter ett litet tecken på uppskattning och att man tycker om personen. Så att någon lagt ner lite tid på att tänka till och köpa en present betyder mycket.

Jag älskar allt som har med presenter att göra: tänka ut vad jag ska köpa, köpa, slå in, särskilt slå in, ge bort, få presenter, öppna, ta till vara på använda pappren, snören, mm. 


Här är en liten lista på bra julklappar:

•Klean kanteen, rostfria flaska

•Lunchlådor i glas

•Ljusbringare, fyll bara på med rapsolja.

•Utflyktskit i bambufiber

•Take away-kaffemugg i glas

•Eko Hudkräm, läppsyl, handkräm, fotkräm.
Kanske inte de stora flaskorna utan lite mindre som är perfekta att ha i väskan eller på resan. 

•Upplevelse/utflykt, gärna tillsammans med den som gett presenten. 

•Något du gjort själv.


Lycka till nu med ert julklappsfixande!


Första bilden är på min nya julstjärna inropad på missionsauktionen i fredags. Bilderna i listan på ekologiska julklappar är skärmdumpar från företag som säljer produkterna. 
eko julklappar, hållbara julklappar, julklappstips,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej