Varför inte börja inspireras inför alla julkort som ska skickas. Därför tänkte jag börja första dagen på min "julkortsserie". Serien kommer att publiceras varje torsdag ända tills korten ska skickas den 16/12. Detta gör att jag kommer inspirera er med åtta olika julkort. Det ska bli så kul att äntligen få göra massvis med julkort. 



Jag börjar med att visa er dessa ganska enkla kort. Kortbasen i natur har jag köpt på ICA Maxi. Ett paket med 50 redan vikta kort med kuvert. Smidigt! Jag började med att göra en vattenmärkes liknande snöbakgrund genom att använda stämpeldynan VersaMark. Sen valde jag en stämpel med en fin julhälsning. Det mönstrade julpappret satte jag på 3D-kuddar. För att sätta sista touchen rundade jag två av hörnen. 

Dessa fem kommer att auktioneras ut på Marbäcks syförenings missionsauktion den 27/11. Välkomna!
Julkortsserie 2015, handgjorda kort, holiday card series 2015, julkort,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Ellen

27 Oct 2015 06:06

Jag måste också komma igång med korten igen, både jul och de till dig!

Kommentera

Publiceras ej