Då är det äntligen torsdag igen och ett nytt julkort att inspireras av. För ni ska väl göra egna julkort? 


Kortbasen är ett naturfärgat, färdig skuren och vikt från ICA. Jag valde ett randigt papper i traditionellt julrött och julgrönt. Eftersom jag satt detta papper på 3D-kuddar föredrar jag lite styvare mönstrade papper. Annars är det lätt att pappret sjunker ner mellan 3D-kuddarna. Sen skar jag bort så mycket som stämpeln bygger. Jag valde en symmetrisk stämpel som skulle passa i ett avlångt utrymme. För att de smala bokstäverna skulle framhävas mer klistrade jag dit svarta remsor på nedre och övre sidan av det randiga pappret. Jag valde ut en julig dekoration att sätta till vänster om texten, knöt ett snöre runt ryggen och målade dit en streckad ram runt det mönstrade pappret. Dekorationen kan med fördel förändras till ett hjärta, blomma, tomte, bara fantasin sätter gränser...



handgjorda kort, holiday card serie 2015, holiday card series 2015, julkort, julkortsserie 2015,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Ellen

30 Oct 2015 06:44

Snyyggt!

Kommentera

Publiceras ej