Idag har vi storkalas med min mans familj. Vi är nämligen 7 stycken som fyller år väldigt nära varandra. Så varje år har vi storkalas för alla som fyllt och kommer att fylla. Första fyller 16/3 och sista 7/5. Rätt skönt att bara ha ett kalas istället för flera hela tiden. Vi har det vartannat år, härligt att man kan lösa det så enkelt så här. 


Det blev ett kort gjort till ett av födelsedagbarnen. Mottagarens favoritfärg är turkos så jag började med att hitta ett mönstrat papper med turkost i. Sen matchade jag det pappret med ett enfärgat papper som jag gjorde en vimpel av och två fjärilar. Fjärilarna embossade jag i en storblommig embossingfolder och det förhöjda färglade jag med med "destress marker, peecockfeather".



handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej