Jag har äntligen fått ut min trälåda där jag har tomater i och min plåtkruka där jag har citronmeliss och smultron i. De har levt en tynande tillvaro längst in i garaget och trotts total mörker och torka har de börjat spira. 


Jag har klippt bort det gamla och så ser man det nya mer tydligt. Två tuvor smultron och en citronmeliss. Helt fantastiskt att de kan överleva. 

Tomatlådan ska städas, bort med gammal jord som min man ska få att jämna till gräsmattan med på något ställe och ny jord ska i. De fina rostiga armeringsjärnspinnarna är tomatstöd som min man hjälpte mig att bocka till förra året. Vi tog helt enkelt armeringsjärnspinnarna och bockade till med hjälp av en rörbock. Smidigt värre!


Jag har fått fram många fina tomatplantor så nu hoppas jag på en bra tomatskörd på sensommaren. Alla kommer jag inte få plats med i min trälåda utan de kommer jag att ge bort. 

Bjuder du in oss på fika/middag kanske det blir du som får en eller två eller något annat jag fått för mycket av. 

krukodling, trädgårdens krukodlingar,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej