Tack alla ni som fyller år så att jag får slå in paket till er. Nöjet är helt på min sida. 

Att använda gamla tapeter att slå in med kan vara lite knivigt. Tidigare har jag skrivit om att man måste använda rätt tejp. Jag använder maskeringstejp trots att det inte är så snyggt. En annan knivig sak är att många är så sköra. Man får inte vara så hårdhänt utan vika försiktigt så att den inte går sönder. 


Till det här paketet har jag använt en ljusmönstrad tapet och återanvänt presentsnöre med tillhörande guldteassel som min syster slog in sina julklappar med för länge länge sedan. En enkel etikett gjord av en utstansad cirkel som är vikt och har sotade kanter bär en fin text. 


Att bygga pakettårtor roligt och lite annorlunda. Här har jag använt en röd melerad tapet. På det större har jag limmat ner en cirkel av ett vitt presentpapper. Mallen för ciklen är en vanlig mattallrik. Ett köpt presentsnöre som ser ut lite som spets binder ihop de två paketen. Mer vittpresentsnöre (återanvänt) blir till en fluffig rosett. Som en liten fin detalj klistrade jag ett återanvänt klistermärke i formen av ett hjärta vid sidan av rosetten och lite på spetssnöret. 


ta till vara,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej