Att sitta i min pysselvrå och vara kreativ är något jag verkligen värdesätter. Nu det senaste har jag varit bortrest och det har varit superfint väder, vilket inneburit pyssel i trädgården. Men nu var det lite sämre väder så jag bestämde mig för att unna mig en stund vid mitt pysselbord medan sonen sover. 


I förra veckan köpte jag äntligen ett block akvarellpapper som jag velat ha hur länge som helst. Det är mycket enklare att skapa med vattenfärger och vattenlösliga stämpeldynor om man har papper som tål mycket vatten. 
Jag har fått inspirationen från andra som lagt ut sina kort på internet. Ett rent och enkelt kort med små medel. 
Fyra färger valde jag att bilda mitt regnbågemoln. Jag tog mycket vatten så att de blandades ihop i skarvarna. 


Vem orkar vänta på att det ska torka när man är så ivrig på att se hur slutresultatet kommer bli. Tack för att jag har en värmefön. 


Efter att vattenfärgerna torkat stämplade jag texten med svart stämpeldyna. 


För att få lite dimension valde jag att skära det vita akvarellpappret 2 cm mindre än kortbasen och klistra ner det med 3D-kuddar/tejp. Kortbasen är den naturfärgade från ICA som jag gärna använder. 

Handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej