I år har jag verkligen tänkt lägga manken till att smycka vår entré trapp. För att visualisera hur jag tänkt har jag gjort en enkel skiss att utgå ifrån. 


Kruka/or och hink med blommor på trappen och blommor i ballkonglådor längs med räcket. 

Igår åkte jag och sonen till Curenstams blommor och botaniserade bland deras utbud. Roligast är att köpa av de blommor de odlat själva, tycker jag. Närodlat har förhoppningsvis mindre miljöpåverkan. Vi köpte med oss tre olika blommor för att plantera i min emaljerade vita hink med blå kant. 


Blå/lila/vita Penseér, rosa Saxifraga och en väldoftande Tazett av släktet Narcisser. Alla dessa växter tål några minusgrader så de ska tåla att stå ute så här års. 
Curenstams blommor, blommande hink, plantera i hink,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej