Igår kväll blev det äntligen lite Adventsfint hemma hos oss.

Adventsljusstakarna och stjärnorna är på plats i fönstren. Det ska bara programmeras timerar så att vi slipper tända och släcka eller rättare sagt komma ihåg att tända och släcka.

Led-ljusslingan kom upp på busken. Det har varit så mörkt utanför vårt hus nu ett tag när jag kommit hem från jobbet. Men nu är det slut på det. Vita små ljus lyser nu upp gången till entrén.

Medan hela familjen var ute och fixade ljusslingan hade vi lyktan på trappen tänd. Så mysigt. När ljuset var på plats dansade jag och sonen runt busken "Nu har vi ljus här i vår trädgård, julen är kommen hoppfallallala..."

Min fina handgjorda ljusskål i keramik blev pyntad med mossa och röda kulor och pärlor. Förra året var temat vitt, i år blev det rött. Som sista dekoration satta jag och sonen dit en liten tomte. Klart det ska vara mycket tomtar som utsmyckning när man har små barn.

Sist men inte minst blev äntligen adventsljusstaken pyntad med hasselnötter, vita kulor och pärlemohjärtan på ståltråd. Som tur är har jag kvar av mina hemstöpta ljus som jag mamma och Ellen stöpte förra året, så fyra av dessa kom i staken.
Nu är det bara att börja mysa med levande ljus, lussekatter och glögg.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej