Idag är del 3 i min julkortsserie. Inläggen kommer lite sporadiskt men, så är det när man jobbar och har småbarn. Det är svårt att få in egentid innan sonen går och lägger sig. I hans rum finns nämligen min pysselvrå.
Så här kommer äntligen julkortsserien del 3.

Denna gången har jag använt mig av schablon med stjärnor och prickar. Jag har svampat stämpelfärg och embossat schablonen på ett vitt pappret som täcker hela kortbasen.

God jul stämpeln har jag stämplat med "Versa Mark" och sen embossat med svart pulver på "Velum", frostat genomskinligt papper. Att använda genomskinligt papper är snyggt men jobbigt att limma fast utan att det syns. Som tyr var är bokstäverna ganska tjocka så det gick att limma ganska mycket så att den sitter fast ordentligt.

Till sist satte jag dit stjärnor, paljetter och halva klisterpärlor.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej