Idag vill jag dela med mig av mitt försök till att göra snygga betongtavlor.

Det svåraste egentligen tycker jag är att hitta rätt form. Till dessa tre valde jag lite lägre plastburkar som det varit kakor/knäckebröd/godis i. Jag som plastbantar har inte så många som ligger på lager måste verkligen tänka till och förbereda i tid.
För att få fina ingröpta mönster, reliefer, har jag limmat fast blad och pinnar i botten av formen.

Sen är det bara att fylla på med betong, slå på formen så att luftbubblorna åker upp sätta dit en hängare, och vänta. Jag har gjutit fast ett större gem som hängare.

Så här blev resultatet. Inte så reliefat som jag trodde det skulle bli. En hel del luftbubblor blev också kvar trotts att jag bankade på formen. Den nedersta tavlan blev inget mönster på alls då pinnarna flöt in i betongen.
Ja, ja bättre lycka nästa gång. Det kan ju inte bli perfekt direkt.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej