I helgen var det dags för Ellens kortutmaning. Svägerskan har klarat en tenta till i Uppsala och jag får en utmaning av henne att skapa utifrån. Jag är så glad att hon engagerar sig och letar fram kluriga utmaningar till mig. 
 
 
Denna bild var inspirationsbilden jag fick. Jag som tyckte förra skissen var svår men det var inget i jämförelse med denna bild. 
 
 
Man ser kanske imte likheterna men jag har ändå utgått från bilden. Först försökte jag hitta ett mönstrat papper i ungefärliga färger som jag skulle kunna stämpla med vitt på. Det närmaste jag kom var detta lila-spräckliga. eftersom blickfånget på bilden är trädet i övre vänstra hörnet stämplade jag blommor och blad i just övre vänstra hörnet. Eftersom motivet blev väldigt platt smyckade jag det med oljeglimmande reinstones i olika storlekar. 
 
 
Det mönstrade pappret klistrade jag ner med 3D-kuddar på en lite större vit kortbas. 
Jag tycker alltid att det är svårt att veta hur många och hur täctt man ska sätta 3D-kuddarna för att pappret inte ska böjas in under postgången. Så här klistrade jag dem denna gången. 
Till sist stämplade jag texten "Keep smiling" på "velum" (genomskinligt frostat papper) som jag limmade ner direkt mot det mönstrade pappret. För att dölja limmet har jag bara limmat bakom de stämplade bokstäverna med små små limmpluttar. 
 
 
Så här sitter nu mina utmanings-/tentakort på väggen i Ellens studentlägenhet. 
 
Undra vad nästa kortutmaning blir? 
Handgjorda kort, handmade Cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej