Det är så härligt att bara gå omkring i min trädgård och leta livstecken. En vårblomma där och en där, ett träd som knoppar och tulpaner på tippen. Dessa livstecken upptäckte jag igår. En ensam vårlök. 
 
 
Två påskliljor i den igenvuxna rabatten. Dessa lökar ska jag försöka bevara när vi gräver ur den. 
 
 
Kärleksörten i min blomsterrabatt kommer även i år. 
 
 
Vår Fläder har redan ganska stora blad och även blomsterklasar börjar synas. Hoppas inte de kalla nätterna med minusgrader skadar den. 
 
 
Vår häck som varje år är full med Vitsippor levererar även i år. 
 
 
I min blomsterrabatt har Digitalisskotten överlevt vintern och Aklejan kommer kraftigare än förra året. 
 
 
Här tittar även Jättedaggkåpan fram under förra årets vissna blad. 
 
 
Några ensamma blå Skillor längs med terassmuren. 
 
 
Vinbärsbuskarna ser ut att må bra och många knoppar syns på grenarna. Jag hoppas på bra skörd. 
 
 
Jag var rädd för att min älsklingsvårblomma inte skulle komma i år men nu är de här, Pärlhyasinterna. 
 
 
Även vår tipp bakom garaget blommar. Här en ensam påsklilja påväg till blomning. 

 
Men snart får påskliljor sällskap av några tulpaner. 
Liv i trädgården, Livstecken i trädgården,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej