Igår var det två par av våra nära och kära som som blev föräldrar till varsina söner. Jag vet hur mysigt och omvälvande det är och de är verkligen värda den lyckan.
De missade min födelsedag så än så länge har jag den 23 april för mig själv. 
 
 
Jag är traditionsbunden och tycker att det allt ska vara födelsedagspaket på födelsedagen. Tyvärr fick jag inga paket idag utan de har varit utspridda på flera dagar. Förr förra helgen fick jag levererad gödsel, förra helgen fick jag tre och igår fick jag ett. Det är verkligen sådana bra presenter jag fått, sminkborstar från ecotools, systertillverkade eko-bomull-rondeller, trosskydd av eko-tyg, en PUL-påse (att förvara använda tyg-bindor/trosskydd när man inte är hemma), ett presentkort på panduro, en vacker rosa blombukett och ett fint grattiskort.  min man vill bjuda mig på en upplevelse och en innestående blombukett.
 
 
Det är inte slut här på presenter utan när mina föräldrar och lillebror kom och hälsade på idag hade med sig supergod mammagjord tårta och två plantor grönkål och spetskål. 
 
 
En stående önsknig jag har är gödsel från gården. Ibland blir det hönsgödsel och ibland hästgödsel. I år fick jag sju kassar hästgödsel som jag la ut i odlingslådorna idag. Det blev inte mer än så för det började snöa. 
 
 
Sista överraskningen för dagen blev en promenad i sista solljuset. Min man som inte tycker om att promenera frågade ifall vi skulle ta en solpromenad och då säger man ju inte nej. Det blev en bra sväng på härlig landsväg och skogsstig. 
 
Tack för idag, jag har njutit. Jag älskar verkligen alla dessa hållbara presenter som inte tär på vår planet och håller min kreativa sida i full gång. Ni känner mig verkligen!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej