I år blev det bara två påskkort pysslade. Tiden blev knapp så det sista blev gjort på jobbet under lunchen i onsdags. 
 
 
 Jag letade fram lite påskiga och våriga papper och använde ett enfärgat grönt reliefat papper som bakgrund. Fyra mönstrade papper stansade haft ut cirklar från. 
 
 
Eftersom jag imte äger någon påsk relaterad stämpel och min handstil är förfärlig valde jag att stämpla "hello there." med svart i den högra nedersta hörnet. Cirklarna arrangerades på en rad högre upp än mitten. De klistrade jag direkt ner på den gröna bakgrunden. 
 
 
Till sist knöt jag ett snöre runt citklarna och klistrade ner det gröna bakgrundspappret med 3D-kuddar på kortbasen. 
 
Det är alltid roligt att skapa något fint och uppskattande med det man har hemma!

Påsk kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej