Mina tomatplantor har växt sig för stora för den lilla krukan så idag har jag skolat om både tomater, paprikan och lejongapen. 
Nu när det är varmt på dagar gäller det att komma ihåg att avvänja plantorna eller kanske rättare sagt att inte glöms att ta in dem på kvällen. Detta hände mig igår och blåsten välte ner plantorna och en tomatplanta gick av. Då jag tänkt sätta sex tomatplantor blev jag lite ledsen att jag nu bara hade fem. Men nu när jag skolade om tomaterna såg jag att det hade grott en tomatplanta till så nu har jag sex stycken igen, jippi!
 
 
Jag hoppas verkligen det blir finare lejongap nu när jag förkultiverat fröna. 
 
 
Blomkål ska förkultiveras 4-6 veckor innan de ska sättas ut så jag kände att nu var det verkligen på tiden. Jag har satt 16 frön får se hur många som vill gro. De ska få sig ett eget litet miniväxthus att växa i. 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej