Bröllopskortet jag fått beställning på blev efter mycket funderande ett vitt fyrkantigt med ett stort & i mitten. Detta kortet har verkligen växt fram allt efter som. 
 
 
Jag har använt mig av utstansad bokstäver i kartong och skurit ut &:et förhand. Efter mycket skissande blev jag nöjd med det stora &:et. Det tog lång tid att bestämma vilket mönstrade papper som skulle synas igenom &:et. Jag fick till och med fråga min man om smakråd och vi hittade det perfekta pappret till slut. 
 
 
Pappret med &:et klistrade jag fast med 3D-kuddar på en lite större kortbas. Alla kanter sotade jag med brunt för att framhäva kanterna. 
I högra översta hörnet stämplade jag den passande texten "love is everything" i samma bruna som jag sotade kanterna med. Sen klistrades bokstäverna dit och som sista dekoration satte jag dit halvstenar i pärlemo diagonalt utspritt över kortet. 
 
 
Grattis Jörgen och Lotta!
 
Bröllopskort, Handgjorda kort, handmade Cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej