Nu äntligen kommer del 4 i min Julkortsserie. Det har varit svårt att få till fem klara
kort på torsdaga, dessa blev pysslade sent igår kväll. 
 
Min Julkortsserie är tänkt att komma ut med nya inspirerande julkort som man lätt kan pyssla under fem veckor. 5 x 5 kort per gång som inte är helt identiska ska läggas upp här på bloggen på torsdagar. Det har som sagt varit svårt att få till just torsdagar men en gån i veckan kommer de ut i varje fall. 
 
 
Jag startar oftast med att leka fram en förlaga. Ett kort som jag sen kan inspireras av. Detta gör jag för att inte snöa in på en idé på alla fem kort som jag sen ratar och gör om. 
 
 
 När första kortet var klart började jag stansa och skära alla mina bitar. Cirklar, vimplar och jag letade fram de rätta siffer- och bokstavsstämplar. 
 
 
Snöre och mönstrade papper valdes ut.
 
 
Sen var det bara att börja stämpla...
Ett tips när man ska stämpla enstaka bokstäver till ord är att börja med mittenbokstaven för att få ordet så centrerat som möjligt. 
 
 
Två varv med linnesnöre knötrs fast och som avslutades med en rosett. Vimplarna och cirkeln klistrades ner med 3D-kuddar. Snöret som vimplarna ser ut att hänga på klistrades ner på en klistersträng och förankrades på baksidan med hjälp av 3D-kuddarna som klistrar ner det mönstrade pappret på kortbasen. 
 
 
Nästa vecka är sista delen på Julkortsserien #5, men häng kvar även efter för det kommer komma fler juliga och inspirerande tips. 
 
Handgjorda kort, Julkortsserie 2017, Julkortsserien 217 #4, handmade cards, julkort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej