Jag försöker att vattna mina odlingslådor på morgonen för att inte det ska bli blött och mysigt för mördarsniglarna (och andra skadedjur) under hela natten. Men vad svårt det är att gå upp och komma ut innan det blir förmiddag när man är ledig.
 
 
När jag väl kommer upp och går ut är det helt underbart. Solen skiner, det är lugnt och tyst runt omkring och jag får tid för mig själv. Vattna, rensa och gallra är ganska meditativt. Jag hoppas bara att jag inte rensat bort morötter som ser så lika ut gräs i början. Från hästarna Volmar och Sallys bajs som jag har gödslat med har det grott mycket gräs som jag rensar och rensar. Men som tur är är det inte mycket annat ogräs utan bara lättpackat gräs. 
 
 
Som tur är har jag bara hittat skadedjur på rädisorna men jag är rädd för att kållarver och rådjur ska komma och mumsa på kålen, salladen och mangolden. Jag måste införskaffa odlingsväv att täcka med under nätterna. Eller finns det något annat man kan använda som man redan har hemma?
 
Morgon bland odlingslådorna,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej