Det var så mycket jag ville odla i mina fem odlingslådor att jag i år prioriterade bort örter. Det blev istället mer potatis, vitlök och kål utöver det jag brukar odla, morötter, lök, mangold, sockerärter, rödbetor, rädisor och sallad. Jag och maken kom överens om att fixa något som skulle hänga på altanräcket till örterna så att de skulle finnas närmre köket.
 
 
Detta har inte blivit av så jag tog mitt egna råd (som jag skrivit om här) att odla örter  inomhus i köksfönstret. När jag ändå sådde andra frön en andra gång i odlingslådorna för att få längre skörd tog jag och sådde lite örter i krukor att ha i köksfönstret. Basilika hade jag sen innan men sallad, koriander, dill och persilja står nu på fönsterbrädet och gror, förhoppningsvis. Färska örter är fantastiskt ha alltid ha tillgång till så jag hoppas att jag kommer lyckas.
odla inomhus,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej