I helgen blev äntligen alla plantor planterade, spetskål, grönkål, paprika, tomater, lejongap och mangold blev sådd. Allt fick inte plats i odlingslådorna så det blev några små trälådor och krukor till. Är detta ett tecken på att jag har för liten köksland? Visst borde jag kanske utöka till nästa år?
 
 
Nu är det bara väntan kvar. Ja det ska ju vattnas efter varma dagar och ogräs ska rensas. På grund av hästgödslen jag fick av pappa i födelsedagspresent har jag massvis med gräs som gror överallt att rensa bort. 
 
 
Min tillsvidarerabatt har verkligen vuxit och ser ut att leverera mycket blommor i år. Jag är så lycklig. Jag studerar förändringarna varje dag. Förra året blev det nog bara två pioner medan i år troligtvis blir över tio stycken. Det kommer bli så fint! 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej