Att gå omkring i min trädgård är helt underbart just nu. Nu har det regnat under dagen men kvällarna har varit jättefina. Jag kan gå och titta, planera och konstatera att det allt växer i mina odlingslådor. 
 
 
Alla potatisar och sockerärter som jag sådde kommer upp. Sån lycka att kunna lyckas med vanlig köpepotatid och att alla gamla fröna gror. detta bevisar att man med små medel kan lyckas med en liten odling. Man behöver inte köpa fina sättpotatisar eller nya frön varje år. 
 
 
Jag är extra stolt över allt som blommar så jag bara måste visa lite bilder. Aklejan (första bilden) har självsått sig så det blommar lite var stans. Liljekonvaljerna ovan är nu i full blomning. 

 
den vanliga busksyrenen är nästan helt lverblommad men då har jag dvärgsyrenen att titta och lkuta på istället. 
 
 
Förgätmigejen blommar fortfarande och trotts att jag rensade bort dem förra året på grund av att de dig har de kommit tillbaka med nya krafttag. 
 
 
Tussingar finns det alltid öar av i vår gräsmatta trots att vi har robotgräsklippare, fint. 
 
 
Smultronen blommar för fullt. Jag hoppas det kommer komma många bär som sonen kan plocka och äta. 
 
 
 Vår jättestora snöbollsbuske blommar men dock blir det fler och fler döda grenar så i höst får vi se till att gallra den rejält för att de levande grenarna ska få mer plats att växa på. De runda blombollatna är så otroligt fina tycker jag. 
 
 
Jag har fått tillskott till min trädgård, höstanemon. Min kollega har delat sin stora så jag fick en bit. Trots att det är fel tid att dela växter och att den ser väldigt ledsen ut just nu tror jag den kommer ordna upp sig. Undra nu bara var jag ska hitta en permanent plats till den. Under sommaren får den stå i en stor zinkbalja tillsammans med lejongapen. 
 
Hur härligt är det inte att äga en trädgår där allt nu bara vaknat och lever!
Tack min man för att du gav med dig och köpte detta huset med den stora tomten med mig. 
 
Min trädgård just idag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej