I helgen tog jag mig tid att sitta och pyssla vid mitt pysselbord. Min svägerska Ellen har gett mig en utmaning för länge länge sedan som jag tyckt sätt för krånglig ut. Skissen har fått ligga ett tag och jag har istället gjort andra kort. 
 
 
Men nu klarade Ellen en tenta och då tog jag tjuren vid hornen och tolkade denna skissen för att skicka ett grattis. 
Skissen är egentligen tänkt till ett scrapbookingblad så för att få plats på ett kort skalade jag bort lite. 
 
 
För att göra det lite enklare för mig valde jag ett fyrkantigt kort, 12 x 12 cm. Jag valde att stansa ut fjärilar i lila (Ellens älsklingsfärg) istället för rutor och de mönstrade turkosa fjärilarna stansade jag lite större. 
 
 
Titeln på kortet valde jag Grattis som också stansade ut i samma lila papper som fjärilarna. 
För att få mer kontraster i kortet valde jag att använda ett orange papper till det stora undre pappret till vänster som jag klistrade direkt på den vita kortbasen. Två vita kvadrater en med det utstansade grattis klistrat direkt på och en lite större med streckade linjer och fyra fjärilar, klistrade jag ner med 3D-kuddar. 
 
 
Sen var det dags att arrangera och klistra dit resten av fjärilarna. Jag klistrade ner de lila rakt direkt mot kortbasen och de färgade valde jag att sätt lite snett, som om de flyger och med klister bara under kroppen så att vingarna kan vikas upp för fin 3D-känsla. 
 
 
När jag tyckte jag var klar kände jag ändå att något fattades. Det blev fem halvstenar i pärlemo på några av de lila fjärilarna och smal washi-tape på det oranga pappret. 
 
så här ser kortet ut när det kommit fram till Ellen. 
Handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej