Nu är våren här igen eller ska man säga att den är tillbaka efter några dagar med vinter och snö. Solen skiner och det är vår i lufter. Vårblommor tittar fram på nytt och fåglarna kvittrar. 
 
 
En liten vas med snödroppar från min trädgård blev intagna igår. Längtar så till att fler blommor kommer upp och jag kan plocka och pynta mitt hem med. I höstas satte jag lite olika vårlökar i rabatten, tulpaner och allum. Det ska bli spännande och se om de kommer upp och när. Jag tror jag satte dem på ett lite för mörkt ställe för att de ska komma upp tidigt. 
 
 
En blomma som jag vet kommer blomma lite längre fram är lejongapen jag förkultiverar. 
Jag är så lycklig för allt jag sått har nu grott ock kommit upp, till och med paprikan. Jag oroade mig i onödan, de fröna behövde bara lite längre tid på sig att gro än tomat och lejongap. 
 
Åååååå det är så roligt att prata trädgård, jag blir helt tossig!
min trädgård,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej