Nu när solen och värmen kommit händer det saker i trädgården. Efter att ha varit borta på minisemester i tre nätter har det bara sagt pang i min trädgård. Här är några bilder jag tog i helgen. 
Äppelblommorna har börjat blomma på riktigt. Jag hoppas på att många insekter pollinerar dem så det blir en bra skörd.
 
 
Äntligen har tulpanerna jag satte i höstas blommat. De var verkligen så fina som jag trodde och hoppas att de skulle vara.
 
 
Syrenen har börjat dofta, dock lite men lägger man näsan emot känner man det. 
 
 
Vår Rosenkvitten levererar alltid ett hav av små röda blommor över hela busken. Det ser nästan ut att de blommar på bara grenar. 
 
 
Jag trodde inte det skulle komma några Liljekonvalj i år men så hittat jag dessa i helgen. Dels på samma ställe som förra året bland all kirskål och på ett nytt ställe i tillsvidarerabatten. 
 
 
Jag bara njuter av allt fint som händer i min trädgård just nu. 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej