På busshållplatsen där jag tar bussen till jobbet på morgnarna har det blivit att jag börjat prata med en kvinna. Varför stå tysta bredvid varandra när man kan prata väder och annat. Det blir så mycket trevligare att vänta på den alltid försenade bussen. Det är så många som stänger in sig genom att titta i mobilen och ha lurar på sig, är man mer rädd för att ta kontakt idag än det var förr? Jag har alltid försökt att heja på dem som står på min lilla busshållplats men i stan där det är så mycket folk gör jg det inte, då blir det lite för påträngande. 
En av de som jag nästan dagligen pratat med i 8 månader berättade i början av året att hon skulle gå i pension i maj och nu har hon gjort det. För att gratta henne har jag gjort ett kort för att lägga i hennes brevlåda. Jag kommer sakna hennes sällskap på busshållplatsen. 
 
 
Jag limmade fast ett mönstrat papper direkt på kortbasen och sotade kanterna. Jag skar en etikett som jag stämplade texten "Hey, so happy for you" på. Etiketten skar jag sned i högra änden, sotade kanterna och klistrade ner med 3D-kuddar. Till sist tryckte jag ut lite prickar i olika storlekar på hela bakgrunden med Glossy accent. 
 
 
På baksidan av kortet stämplat jag min nya "handgjort av"-stämpel. Ser lite proffsigare ut tycker jag. 
 
Hoppas nu hon blir glad och överraskad. 
Handgjorda kort, Hey, so happy for you, hand made cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej