Det är inte bara blomning i min trädgård just nu utan det sås och planteras också. Jorden reder sig och det är hög tid att direktså. 
 
 
Mina fina strandtrift eller om det var trädgårdstrift klarade inte av vintern så det var bara att gräva upp. 
 
 
Jag ersatte dem med Rosenplister som jag rensade bort ifrån jobbets trädgård. De hade spridit sig så pass att de var överallt. jag tänkte att den blir perfekt som marktäckare i min rabatt. Den har så fina rosa/lila blommor som blommar under maj-juni. Bladen har jättefin färg och mönstring så de är fina även innan och efter blommning. 
 
 
Det är ju alltid kul att vara flera så sonen var med. 
 
 
Att odla potatis är så lätt. Jag är verkligen ingen snobb och köper speciella sättpotatisar utan jag brukar bara ta potatis vi köpt i affären som har börjat grodda sig. Det ända mam ska tänka på är att man inte ska odla på samma ställe mer än var åttonde år. 
 
 
Jag fick hjälp av mästergrävaren. 
 
 
Då jag upptäckte att vitlöken kom av sig själv fick jag ändra om vad jag hade tänkt odla i lådan. Min plan från början var att odla mandgol och kål i denna låda men eftersom vitlök och kål inte tycker om att samsås planterade jag rödbetor där istället. 
 
 
Sockerärter har jag planterat runt min egengjorda klätterställning av armeringsjärn. 
Nu gäller det att vattna lagom mycket och lagom ofta. 
 
 
Ni när det äntligen blivit varmare får tomatplantorna och paprikan komma ut på avvänjning under dagarn.
När utomhustemperaturen är minst tio grader kan man börja avvänja sina plantor så att de inte får en chock när man planterar ut dem. 
 
 
Vissa av tomatplantorna är i blommning. 
 
 
Glöm inte bort att även ta det lugnt och njuta i solen!
Avvänjning, Jorden reder sig,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej