En liten son har berikat min äldsta lillebror och hans fru. Min son har fått en ny kusin att leka med och det måste ju firas med ett kort till nyblivna mamman och pappan. 
 
 
Efter att fått till kortbasen till ett "flip card" tog jag och stansade ut en cirkel från ett papper jag målat med vattenfärger. Sen tog jag det som skärs bort när jag stansar med min grattis-stans och klistrade ner allt på insidan av flippen på kortbasen. 
 
 
Genom att använda det som skärs bort på textstansen kommer bakgrunden fram i själva texten i stället. 
 
 
Bokstäverna har jag stansat ut och målat med vattenfärger. Barnvagnen är egenmålad på en utstansad cirkel som jag jag täckt med Glossy accent. 
För att få lite dimensioner på framsidan valde jag att klistra ner banderollen med 3D-kuddar bakom M, P, barnvagnen och blomman. Eftersom banderollen är genomskinlig gäller det att gömma fästpunkterna. 
 
 
Till sist ritade jag svarta stygn på höger och vänster sida på kortet, runt kanten på den gröna cirkeln och längst upp och ner på banderollen. 
 
Flip card, Handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej