Jag har tidigare skrivit om att man ska vårda sina kläder genom att laga dem. De tre inläggen kan du läsa här, härhär och här. För att minska produktionen och spara på jordens resurser gäller det att även vårda sina skor. Tvätta dem, putta dem och fetta in skinnskorna. 
Jag önskade mig Kavats eco vax för skinnskor (jag är inte sponsrad) i julklapp och blev väldigt glad när jag öppnade paketet. Lagom till att vinterskorna skulle ställas in och vårskorna skulle börjas användas använde jag vaxet för första gången. 
 
 
Till vaxet medföljde en skumgummisvamp (plast) som jag tyckte var lite konstigt att skicka med ett eco vax. Jag har valt att inte använda den utan istället använder jag en trasa från ett uttjänt gammalt laka. Det var verkligen jättelätt att aplicera och skorna blir så fina och vattenavstötande. 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej