Jag är så glad att jag tagit mig tid för pyssel i helgen. Att pyssla är mitt sätt att ladda batterierna och bara få vara.



Det blev de resterande tre korten sen Julkortsserien del 3 (fast det blev inte tre utan fyra) och två små julgranar av ullgarn till sonens bilar. 
 
 
När jag nu tittar ner i min låda avsedd för julkort ligger 15 stycken klara julkort, varav två är från förra året. När jag nu räknar antal kort som ska göras behöver jag 23 stycken, alltså 8 stycken kvar att pyssla. Det är två delar kvar av Julkortsserien 5 x 5 så jag hoppas att det blir 10 stycken till. Alltid skönt att ha några extra ifall det kommer upp fler vi vill skicka till. 
 
 
Jag såg en så julfin bil i en affär och var nära att köpa den, men eftersom granen var av plast och jag plastbantar tog jag beslutet att avstå. Då sonen pratar väldigt mycket om julgranar just nu har jag funderat på hur jag ska pyssla den, det är ju klart han ska ha giftfri gran på sin bil Så här i juletid.  
Jag fick tips om att ta en riktig grangren, men barren kommer ju lossna direkt, sen fick jag tips om att måla en grankotte som gran, ganska bra men ändå inte helt lik en gran, till sist fick jag tips om att göra av garn med samma teknik som när man gör tofsar, bingo!
 
 
För att göra denna garnjulgran behöver man en pappbit, grönt garn, ståltråd, sax och tång. 
Man klipper pappen i valfri storlek och snurrar garnet flera varv om den. 
Lägg om ståltråden och dra ur pappen. 
 
 
Klipp upp sidorna och tvinna fast garnet med ståltråden med tången. Sen har man en gran som man kanske får forma till lite med saxen. 
 
Det var otroligt enkelt och roligt så vi gjorde två. Sonen blev överlycklig 💕
 




Garngran, Handgjorda kort, giftfri garngran, gran till leksaksbil, handmade Cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej