Välkomna till första delen i årets Julkortsserie. Nu känns det som om julen har börjat och efter hand kommer min julkänsla att vara på topp. Fem torsdagar kommer jag dela med mig av 5 x 5 kort som ni kan inspireras av. 
Då jag inte haft så mycket tid att lägga på kortpysslande blev det bara två kort idag Och detta är jag faktiskt glad över. Varför jag är glad över det kommer jag till lite längre fram. 
 
 
Jag började med att göra kortbaser, 10,5 x 15 cm) av gräddvita 300g papper som är 70x100 cm. Av tå sådana ark blev det 18 kortbaser. 
 
 
Jag valde två olika mönstrade papper som jag skar 1 cm mindre än kortbasen. Uppe i vänstra hörnet stämplade jag budskapet i svart. Tre olika storlekar på halvpärlor klistrades dit som en gran. Till två kort gick det åt 44 halvpärlor...många!
 
 
För att förstärka granformen ritade jag med vit penna mellan pärlorna så att det bildar rutmönster. Det blev subtila streck. 
Sen stämplade jag snöstjärnor med vitt pigment ink. Jag var tvungen att stämpla samma stjärna flera gånger för att de skulle bli någorlunda vita. Det är så märkligt för jag stämplar och det blir väldigt vitt men när det torkar försvinner färgen. Därför öar jag väldigt glad att det bara blev två kort att stämpla flera gånger. 
 
 
Sist klistrade jag ner de mönstrade papperna med 3D-kuddar på kortbasen. Detta ger det ganska platt motivet lite dimension. 
 
Handgjorda kort, Julkortsserie 2017, hand made cards, julkort,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Erica

09 Nov 2017 22:18

Tjusiga kort! Blir så inspirerad av att göra egna :)

Svar: Tack! Det är bara att sätta igång och börja pyssla. Vänta inte utan gör när andan faller in. Lycka till!
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej