Del 3 är här med snöiga kort. Det blev denna gången bara två, men de andra tre är på gång, men inte klara till idag torsdag. 
 
Fem torsdagar kommer jag dela med mig av 5 x 5 kort som ni kan inspireras av  Är ni ska skapa era handgjorda julkort. 
 
 
Till detta kort valde jag att emobsar framsidan på kortbasen och sen färga in med vitt på kortbasen i natur och brunt på den vita. 
 
 
 
 
Fyrkanter i olika mönstrade papper stansades ut och kanterna färgades in i samma färg som kortbasen. 
 
 
Ett par vantar klipptes ut och embossades med genomskinligt pulver. 
 
 
Olika band valdes att klistras ner i mitten på kortbasen. Fyrkanten och vantarna klistrades ner med 3D-kuddar och rosetten fäste jag med en limprick. Några pärlemopärlor klistrades dit för att skapa lite mer intresse.
 
 
Handgjorda kort, Julkortsserie 2017, handmade cards, julkort,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Caroline

23 Nov 2017 22:01

Jättefina julkort. :)

Svar: Tack!
Sara Johansson

Inger

23 Nov 2017 23:16

Hej, jag undrar vad embossingfoldern heter, den med snöflingorna. Den var jättefin! Vackra kort du gör! Med vänlig hälsning, Inger

Svar: Tack så mycket!Det är "Embossing Folder Leane Creatief - Border Snowflake" jag har embossat flera gånger. Den gör riktigt fin relief. /Sara
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej