Hur spenderar man bäst en ledig lördag, jo man myser! Det är precis vad vi har gjort idag. Min dag började redan klockan 8 då jag skulle ta bussen till yogamassage klockan 10. Morgonen fick jag för mig själv då mannen och sonen inte vaknade förrän precis innan jag skulle gå. 

I julklapp förra året fick jag yogamassage och först idag nästan ett år senare blev det av. Jag var hur stel som möjligt på alla sidor och blev rejält mörbultad. I hela 60 minuter fick jag en ordentlig genomgång på rygg och säte. En timme i skönt/ont tillstånd med många djupa andetag för att minska det onda. 
Jag fick även en läxa att massera skinkorna med en tennisboll, två minuter på varje sida, tre gånger i veckan. Det är nämligen så att mycket av våra krämpor kommer från sätet/höfterna, men att det kan visa sig genom att man till exempel har ont i axeln. 
Kristina på Yogabeat är verkligen fantastisk. Tack! Jag hoppas på rejäl träningsvärk framöver. 

Efter massa mys, lek och busande tog vi och åt korv med bröd till middag. Inte vilken korv med bröd som helst utan kamingrillad korv med alla tillbehör, sallad, pizzasallad, ketchup, senap, dressing av olika slag, rostad lök och ugnade grönsaker. Mumsigt och mysigt. 


Nu avslutar jag och mannen med en film. 


Jag vill avsluta med att säga att jag inte är sponsrad utan det jag skriver om är bara sånt som jag tycker är bra och gärna vill uppmärksamma. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej