Go Girl! Ett meddelande till både mottagaren och mig. Det blir nämligen inte så mycket tid i min pysselvrå för tillfället men när jag väl satte mig ner och gjorde detta kortet var det verkligen, Go Girl, svisch så var kortet klart. Det är så härligt när inspirationen infinner sig samtidigt som jag har tid att pyssla. 
 

Då mottagaren pluggar på universitetet tyckte jag texten "Go Girl" är perfekt. Go Girl, menat fortsätt så och Go Girl, du kommer fixa det. 

Jag stansade ut orden på ett svart papper som är lite mindre än den vita kortbasen. Jag använder lite "washi tape" för att hålla bokstäverna på plats när jag manglar. 

Mottagaren önskade ett kort med inspiration från griffeltavla, grön fyrklöver och glad smiley. 

Jag har aldrig gjort en griffeltavelmotiv så jag har lekt och testat mig fram. Såg inget vidare ut i början men desto mer jag höll på desto bättre blev det. Jag använde mig av vit "chalk ink" som jag applicerade med en svampapplikator. 

För att få fram griffeltavelutseendet mer ritade jag med vit penna, som krita, på det svarta pappret. För att få in den gröna färgen som mottagaren önskat stämplade jag bokryggar på olika gröna papper, klippte ut och satte fast dem med 3D-kuddar som på en hylla i vänstra nedersta hörnet.  

Den gula smileyn fick ta plats inne i kortet. 

GO GIRL!

Go Girl, Handgjorda kort, handmade Cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej