Trotts det kalla vädret levererat min trädgård både mat och blommor. Här ovan håller min "Kärleksört" på att slå ut. Den rostiga fjärilen är en ny utsmyckning som jag köpte i början av sommaren. 
 
 
Det börjar se visset och höstigt ut i mina odlingslådor men sockerärtorna frodas och vi äter egna potatisar, sallad, vitlök och morötter. 
 
 
Häckar är fina men att hålla på att klippa dem är mindre roligt, särskilt när man valt att ha höga häckar för att minska insyn. Jag funderade länge på när man borde klippa och sågon jag bästa tipset av vår granne. Han klipper häcken två hånger om året, första gången när skolan slutar och andra gången när skolan börjar. Detta gjorde att vi nu klippte våra häckar för sista gången detta året i helgen. 
 
 
Det blev även en fika i sköna solen. Te med mjölk (jag har faktiskt kunnat slutat med sockret), äpple från trädgården och en helt fantastisk kaka som min mamma har bakat. 
 
Mina Lejongap blommar för fullt! 
Fina septemberdag, När ska man klippa häcken,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej