Förkultivering
Förkultiveringens tid är här med många planteringskrukor vid alla ljusa fönster. 
Jag var väldigt sen med att så i år, detta på grund av att jag inte hade någon jord och att åka och köpa jord visade sig visst vara svårt och drog ut på tiden. Den 25/3 blev ändå förkultiveringen gjord, körsbärstomater, Lejongap, Blomkål och Citrongräs. 

Fönsterodling

Mitt köksfönster med kryddor fick påökning av mer Basilika, Koriander, Dill och sallad. Persiljan klippte jag ner för att se om den växer upp igen då den innan var väldigt vissen. 
Det bästa är att förkultivera i mini-drivhus men då jag inte har något tänkte jag att vissa frön inte skulle ta sig och vissa ta längre tid för sig att gro, men jag är förvånad hur bra det har grot på dena korta tiden. Det är bara blomkålen som inte kommit upp och de är svåra att få att gro, så vi får se om det kommer upp några. 

Basilika

Jag tror att årets odlingssäsong kan bli riktigt bra. Längtar så till att jorden reder sig. Det kommer nog dröja ett bra tag då vi fortfarande har en hel del snö kvar i trädgården. 
Än så länge gläds jag åt innesådden. 



förkultivering, så inomhus, Årets förkultivering,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej