Vårlök

Det är verkligen vår nu, jag ser vårblommor överallt. 

Vitsippor

Jag är verkligen så glad att jag bytt jobbkarriär för i detta jobbet får man verkligen vara ute så mycket man vill och orkar. Just nu när våren spirar och det börjar bli varmt är det ännu roligare, barnen blir gladare av ljus och värme och jag blir glad och full av idéer. 

Blomplockning en självklarhet i barns uppväxt.
Barnen plockade en härlig bukett Vitsippor idag som vi tog in och satte i vatten. 
Egenplockade blommor är väl den finaste dekorationen!

Tussingar/Tusenskönor
Det känns som om växtligheten har legat under snön har kommit i explosionsartat fart att även Tussingarna har kommit upp i gräsmattan. Detta är lite av båren från min trädgård. 

Härliga Vitsippor

Vårlök med insektsbesök i gräsmattan

(null)
Tussing i gräsmattan

Jag önskar er alla en härlig vår!



Det är verkligen vår nu!, vår i trädgården,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej