Clean and simple card

Idag är det min storasysters födelsedag, GRATTIS!, jag har så klart gjort ett grattiskort till henne. 
Rent och enkelt vill jag nog säga att det blev med naturfärgat papper och minimal dekoration. 
 
 
Att välja materialet är en stor bit i att komponera ett kort. Jag tycker det är ungefär lila svårt som att bestämma hur kortet ska se ut. 
 
(null)
Enkelt att placera genomskinliga stämplat på underlaget.
 
Att använda genomskinliga stämplar som man fäster på ett genomskinligt block gör det otroligt enkelt att placera texten/motivet så som man vill på underlaget. 
 
Födelsedagskort till systern
 
Blommorna bakom och på tagen valde jag att stämpla suptilt för att inte ta för mycket uppmärksamhet utan att det bara skulle finnas där och förgylla utan att skrika. 
Under tagen klistrade jag även dit två band i cream vitt och vitt. Ett lite pliserat smalt och en bredare spets som jag klipppte av snett på vänstra sidan. 
Hjärtat på texten "Sparkle and shine" täckte jag med "Glossy accent" för lite glans och dimension. 
Tagen klistrade jag ner med dubbla 3D-kuddar för bästa resultat. 
 
(null)
Grattiskort till en kvinna
 
 
 
 
 


Födelsedagskort, Födelsedagskort till systern, Sparkle and shine, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

1 kommentarer

None

13 Feb 2019 13:37

Hej! Vilka fina stämplar med blommor o text du har. Vart har du köpt dom?
/e

Svar: Stämplarna är från det Amerikanska företaget, Simon says stamp, men dessa stämplar finns inte att köpa längre på deras webbutik.
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej