Fjärde ljuset brinner

Då var snart fjärde Advent över och i morgon är det julafton. Sonen är så förväntansfull, fast han tror att han ska fylla 4 år. Han har nämligen fastnat i tankarna att man bara får paket när man fyller år. Jag försöker förklara att det är Jesus födelsedag vi firar och eftersom han älskar alla vill han att alla ska få paket på hans födelsedag. Jag vet inte om han tar in min förklaring utan är fast i det han tror. 

Dekorerad Adventsljusstake

I år är första året då vår son vill julpynta på sitt sätt och låter mig inte alls ge honom förslag. Detta har varit jobbigt för mig som gärna vill ha kontroll och bestämma när det kommer till detaljer i hemmet. Men det är ju hur roligt som helst att han har en egen vilja och tanke. Han har pyntat sitt eget rum och även bestämt papper och snöre på de paket som är från honom, men jag har även låtit honom dekorera vår Adventsljusstake i år. 

Pyntad Adventsljusstake

Det blev inte alls som jag tänkte, less is more, utan när sonen fick skapa fritt blev det istället, more is more. 

Nu brinner alla de fyra ljusen och sonen har faktiskt somnat, mannen tar ett varmt julbad och jag sitter och myser i soffan. 

Ha nu en riktigt mysig och lugn julafton!
Adventsljusstake, Då var fjärde Advent över, dekorerad adventsljusstake, fjärde advent, pyntad adventsljusstake,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej