(null)

Jag bara älskar julmyset och nu är hemmet även julpyntat. Sonen och jag har myst tillsammans med julfika varje dag hemma i tre dagar och i morgon kommer hela familjen vara hemma ända till och med vecka 1.

(null)

I hallen är spegelbordet som vanligt julpyntat med en ram med hönsnät för att hänga årets julkort i. I år står även julgranen väldigt synligt från hallen och kan beskådas på vägen till 

(null)

Ett litet julgransljus får pryda brickan med krukan. Jag älskar dessa julgransljushållarna för de går att sätta  lite vart man vill. 

(null)

I köksfönstret har jag hängt en klase röda kulor över ljusstaken. Då granen bara fått silvrigt och vitt julgranspynt blev alla mina röda kulor över och dessa har jag hängt lite var stans i huset. 

(null)

Toaletten...

(null)

...köksbokslampan. 

Juldukarna kom fram idag. Jag hade faktiskt glömt bort dem och nu är hemmet fyllt med röda och juliga dukar. 

(null)

Några andra kulor fick sin plats i glaskupan på pianot. 

(null)

I sonens rum har en liten rotgran stått på bordet ett bra tag. Julkransdekorationerna har dagbarnen fått bestämma och hänga i, men nu har även en snögubbe fått ta plats i krukan. 

(null)

Idag har jag plockat fram allt presentsnöre och presentpapper för att börja slå in våra julklappar i. Det mesta av det jag använder är sådant jag hittat bland julklappsskräpet förr om åren. Sonen älskar att vara med och välja papper, snöre och tejpa. Enligt min smak blir det lite för mycket glitter, men man måste väl låta barnen få välja som de vill...på vissa paket...



Ett juligt hem, julklappsinslagning, julpynt, julpyntat hem,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej