2018 års julgran

Oj jag vet inte när sist jag hade en mobilfri helg. Denna helgen blev en ofrivillig men skön sådan då den blev kvar hemma när hela familjen åkte till landet till mina föräldrar. 

Hem hade vi med oss en julgran modell mindre, ca 170 hög och inte så bred. En helt perfekt gran med en kalare sida att ha mot en vägg. 
Men varför säger man att man hugger gran när man i verkligheten sågar ner den? Granen som vi hade sett ut och märkt ut för några helger sedan stod kvar och var fortfarande lika fin så jag sågade ner den. Hem fick dock min man bära den då jag bar vår son som inte ville gå själv...
Nu står den i varje fall i vardagsrummet med ljusslinga och vatten i julgransfoten. 

Ha nu en härlig adventstid och se till att mysa med gott att dricka och gott att äta. Lussekatt och te är i mina öron en riktig hitt framför brasan och tv:n på kvällarna ända fram till jul. 


Första advent, julgran,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej