(null)

Min mamma har fyllt hela 60 år! För mig är hon fortfarande 45, men då min man fyller just 45 i år borde min mamma vara lite äldre men verkligen inte 60...eller?

(null)

Det blev ett creamvitt rektangulärt kortbas med vikningen på högra kortsidan. 

(null)

Det blev ett kort på temat trädgård och grönt. Så detta är beståndsdelarna till kortet. Två olika mönstrade gröna papper, spets, linnetråd, en creamvit tag, utstansade grattisbokstäver och ett papper med en blomma på. 

(null)

För att få lite mer definition sotade jag kanterna med en brun stämpeldyna med hjälp av en svampapplikator. 

(null)

Sen var det bara det roliga kvar, att sätta ihop alla de olika delarna. Det till kom en knapp och en grön tag för att få till det rätta utseendet. 
För att få lite mer dimension har jag använt 3D-kuddar för att fästa det mönstrade bakgrundspappret, pappret med blomman och pappret som bokstäverna sitter på. 
Jag gjorde dubbelt med bokstäver som jag klistrade på varandra för att få lite höjd på GRATTIS:et. 

(null)

Jag brottas alltid med att insidan av korten är så avskalade. Det är som en besvikelse att öppna kortet så jag övar och övar på att hitta på enkla dekorationer till insidorna. I detta kort blev det en remsa av det mönstrade bakgrundspappret klistrat på vänsterkanten. 

(null)

Mamma jag älskar dig❤️

Dekoration från mammas 60-års kalas.

Min mamma är så kreativ så jag bara måste visa den fina bordsdekorationen hon gjort till sitt 60-års kalas. 

(null)


Handmade cards, grattis mamma 60 år, grattiskort, handgjorda kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej