(null)
 
Jag älskar verkligen när jag känner att jag får tid till att sy och laga. Att se den stora "laga och fixa-högen" minska är helt underbart. Men det bästa av allt är att vi kan använda det fina vi reda har igen. Jag rekommenderar starkt att laga det man har det är både bra för vår planet och plånboken, kanske också lite meditation för själen. 
 
Egensydda leksaksplåster/bandage
Vid symaskinen blev det sytt fyra leksaksplåster/bandage till sonen. Hur enkelt som helst om man har lite gamla lakan och karborreband hemma. 
 
(null)
 
Från den stora "laga och fixa-högen" blev ett par byxors knä och ett knapphål på en tröja lagade. 
 
(null)
 
När man har små barn gäller det att inte vänta för länge med lagningen för då kan de ha växt ur kläderna. 
 
(null)
 
När det bara är lagning med handsömnad tycker jag det är mysigast att sitta i soffan framför tv:n eller under sommaren sitter jag gärna i solen och njuter. 
 
 
 
Sy och laga, egengjorda leksaksplåster, laga kläder, sy leksaksplåster,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej