Paket inslagna till man och pappa

Igår var det min mans födelsedag och jag och sonen hade hemligheter i flera dagar innan. Eftersom min son bara är tre år tänkte jag att han säkert skulle avslöja något, men han var så duktig och sa ingenting om vad vi hade köpt eller slagit in. 

Presentpapper av överbliven tapet

Då jag älskar att ta till vara på det mesta har jag en liten samling av rullar med överbliven tapet som jag gärna använder som presentpapper. Till min mans paket valde jag denna blåa tapet som han själv hjälpt till att sätta upp hemma hos mina föräldrar. Att använda tapet som presentpapper har bara en nackdel, tejpen fäster inte så bra. Det gäller att antingen tejpa mycket eller använda en riktigt härligt kletig tejp (men de brukar inte vara så fina...). 

Presentsnöre av vanligt natursnöre

Till denna fina tapet valde jag att använda natursnöre som jag virade tre varv och sen bara knöt och knöt lösa knutar som dekoration istället för krull eller rosett. Jag älskar verkligen kontrasterna mellan elegant och ruffigt. 

Sonen valde själv ut papper och snöre, från min samling av till vara tagna presentpapper och snören, till sitt paket. Det är så roligt att se hur han väljer, det blir alltid utefter honom själv, vad han tycker är snyggt. Det blev ett djurmönstrat papper och glittersnören (just nu är han inne i en glitterperiod så jag var inte förvånad över valet av snören). Sen hjälptes vi åt att slå in, men tejpbitarna satte han dit själv där jag pekade. 


födelsedagspaket, paketinslagning, presentinslagning, ta till vara, tapeter, återbruka,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej