Grattis-kort

För en vecka sedan fick jag en beställning på ett kort till en man som fyller 50 år. Det är alltid en utmaning att göra passande kort till en man, därför ställer jag alltid frågor om intressen och favoritfärg. 
Det blev ett rektangulärt kort som passar ett E65-kuvert. 

Svart och blått grattis-kort

Jag utgick ifrån färgerna mörkblått och svart då detta är färger adressaten ofta har på sina kläder. 
Bakgrundens mönster har jag själv stämplat med "Versa Mark" som jag oftast använder när jag embossar då färgen är genomskinlig, men på detta papper ger stämpelfärgen en lite mörkare blå nyans. 
Jag stansade ut tre stycken grattis-cirklar som jag limmade ihop för lite dimension. För att få en glansig yta applicerade jag "glossy accent" på cirkeln och texten. Då grattis-cirkeln försvan lite i bakgrunden limmade jag fast "velum" (lite genomskinligt papper) bakom för att framhäva den. Till sist placerade jag ut åtta stycken "enamel dots" i tre olika storlekar.

Ett kort till en man

Vill du har mer inspiration på manliga kort som jag har gjort kan du klicka härhärhärhär och  här




Grattiskort till en 50-årig man, grattiskort, hand made cards, handgjorda kort, manligt kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej