(null)

Idag har jag och mina föräldrar varit och besökt Gunneboslott och trädgårdar. Denna utflykt var en födelsedagspresent från mina föräldrar och vi valde ett utflyktsmål med trädgård. Det kändes märkligt att lämna man och son hemma medan jag åkte iväg på äventy, men när vi väl var på väg kändes det så fantastiskt att få ensamtid med mina föräldrar. 

Gunneboslotts trädgård


Det blev guidning inne i träslottet som byggdes som sommarbostad, lunch på restaurangen och strosande i slottsträdgåden och köksträdgårdarna. 
Det gladde mig att restaurangen är kravmärkt och serverar bara ekologiskt odlade grönsaker. Det är så härligt att äta både bra, gott och miljövänligt. 

Krasse

(null)
Köksträdgård framför orangeri

Luktärt
Det var så vackert, vilka fina köksträdgårdar! Vi hade tur med vädret också, soligt och lagom varmt. 

(null)

Slottet förvaltas av Mölndals stad och de restaurerar och bygger upp hela tiden för att återskapa till ursprunget. 

(null)

Detta utflyktsmål är verkligen värt ett besök. Intressant historia, god mat och fina köksträdgårdar. Gunneboslott

Odlingsbäddar

Kryddor blandat med blommor

Grönsaker blandat med blommor

Spetskål

(null)

Tack mamma och pappa för en fantastisk födelsedagspresent!


Gunneboslott, Gunneboslott och trädgårdar, Utflykt till Gunneboslott,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Sarah

15 Jul 2018 00:20

Så roligt me en utflykt :)

Svar: Ja, lite miljöombyte tror jag alla mår bra av. Vart vill du åka på utflykt nästa gång?
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej