(null)

Idag på förmiddagen var det dags för årets första bytardag, barnklädesloppis, för mig. Jag verkligen älskar detta sätt att minska nyproduktion på. Att se till att kläder används till de är utslitna innan de slängs och återanvänds är en självklarhet för mig. Just barnkläder är den kategorin på kläder som antingen blir urvuxna innan de knappt blivit använda eller slits ut och nya behövs köpas. Bytardag kombinerar dessa två, de med urvuxna kläder kan sälja till dem som behöver nya. Inga nyproducerade kläder behövs tillverkas. 
Jag hittade lite som min son behöver framöver. Det blev lite av varje pyjamas, sommarskjorta, sommarbyxor, ekologisk bomullströja som kommer bli pyjamaströja, pyjamasbyxor, massvis med strumpor, 2 långärmade tröjor, men de två bästa köpen var...

(null)

ett allvädersställ av märket Didriksson som nästan såg oanvänt ut. I ett sådant här smanhang med barnklädesloppis vad stället dyrt, men tänker man på vad ett nytt ställ kostar var det ett kap. 
Det andra fyndet var...

(null)

dessa sandaler i skin av märket Ecco. Sonen älskade dem direkt och tyckte det bästa av allt var bilarna på innesulan. Det var svårt att få en bra bild på skorna då det spratt i benen på sonen.

Framöver kommer en bytardag med till med barnkläder där jag hoppas kunna hitta ännu mer sommarkläder. 
Jag och min man behöver också nya kläder så nu får jag hålla ögonen öppna för bytardag med vuxenkläder i vår närhet. 

Barnloppis, barnkläder, bytardag, älskar bytardagar,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej