Giftfri leklera

Hur roligt är det inte att leka och dega med lera! 
Den leran som finns att köpa i affärerna känns inte helt okej innehållsmässigt enligt mig, så jag gör egen. 
Barnen tycker det är hur roligt som helst att kavla, stansa, göra spagetti i vitlökspressen och bara klämma på. Leran är len och lättarbetad. Just denna leran är gjord på ingredienser man har hemma i skafferiet och hållbarheten är lång, lång. 
Ska ni göra egen lera ska ni verkligen välja detta recept!

Ingredienser till egengjord lekdeg

När jag vill göra eget (vad som helst) är jag så glad att internet finns, jag behöver inte uppfinna hjulet igen utan jag söker och finner alltid något bra recept. Receptet till denna leklera hittar du här hos ekotipset. 
Leran blir inte allt för stor, men jag tycker den var lagom stor för att delas till tre mindre barn. Jag valde att färga leran med gurkmeja, därav den härligt gula färgen. 





Egengjord leklera, ekotipset.se, giftfri leklera, lekdeg, leklera,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej