(null)
Clean and simple card

 
Jag älskar att göra fina kort med enkla medel. Rena och enkla kort, clean and simple cards. Det är verkligen en utmaning att göra något stilfullt med få element. De flesta rena och enkla korten jag sett är gjorda på ett lager, men jag kan tycka att det då lätt kan bli lite ointressant så jag gör nästan alltid ett förhöjt lager. 
 
(null)
 
Jag började med att måla fyra streck med fyra olika blå nyanser på ett akvarellpapper. Det blev två nyanser från akvarellpennorna och två ifrån mina gamla vattenfärger. 
Jag har så svårt att känna mig nöjd när jag använder vattenfärger och det inte finns något som är rätt eller fel. Men nu när jag ser kortet på bilderna jag tagit ser det riktigt bra ut. 
 
(null)
 
Då detta kortet är till en familj som just fått tillökning av en son letade jag fram två passande fraser bland mina stämplar. Det blev You're fantastic! och You're perfect som egentligen var en längre fras men som jag valde att bar använda en bit på. Därför fick jag sätta dit utropstecknet på egen hand på slutet. Tre stämplade hjärtan fick dekorera strecken och texten. 
För att få lite dimension valde jag att höja upp hela akvarellpappret med 3D-kuddar. 
 
(null)
Rent och enkelt kort

 
Min nerplockade pysselvrå.
 
Jag är ledsen för de dåligt upplysta bilderna, men ni får stå ut då min pysselvrå ännu är nerplockad. 
 
 

Handgjorda kort, Handmade cards, You're fantastic!, bebiskort, clean and simple cards, rent och enkelt kort, välkommen till världen kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej