(null)

Vilket tokigt väder vi haft i helgen med risk för snö i södra Sverige. Vinterdäcken åkte på i lördags när vi tittade över sjön och såg att det låg snö där, men ingen på vår sida. Jag blev väldigt förvånad när jag idag på morgonen tittade ut och upptäckte att snön även hade kommit till vår trädgård. Trodde nämligen att vi inte bodde tillräckligt söder ut och att sjön skulle värma och smälta bort snön om det skulle komma. 

Vinterns första snöängel
Hela familjen skyndade sig ut för att kunna leka lite i snön medan den ligger. Jag la mig så klart i det lilla snölagret på gräsmattan och gjorde denna vinterns första snöängel. 

(null)

Självklart var sonen i närheten och spran rakt över den... 
På sonens begäran blev det snowracer och pulkaåkning. 

(null)

Solen sken och snön gnistrade så kameran åkte fram för att försöka fånga det fina i trädgården. 

Mina odlingslådor i första snön

Mina odlingslådor lever nu i en tyst och lugn tillvarå. Jag har redan planer för nästa odlingssäsong så jag hoppas inte vintern blir allt för lång. När är det okej att beställa frön?

Höstanemon på trappen

På trappen har det under sommaren stått pelargoner och penséer, men nu under hösten har en liten rosa höstanemon fått ta plats på trappan. 

Blommande penséer i snötäcke

Växter har en otrolig växtkraft, kolla in dessa gula penséer som blommar för fullt i snötäcket. 

Ha nu en riktigt bra vecka!


En söndag i oktober med snö, första snön, snö i oktober,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej